Review for De Talentenjacht

Review for De Talentenjacht

9789044740004Wel, ik echt meer verwacht van dit boekje.

De karakters waren over het algemeen gewoon vervelend. Goma was gewoon een triest kind die telkens het “Boehoe het ligt aan mij en sorry het spijt me” praatje deed, of haar andere standaard praatje: “Ik kan dat niet”. In plaats van het gewoon proberen gaat ze zielig doen. En ja, ze zal waarschijnlijk niet zulke leuke dingen hebben beleefd in Afrika, maar ik vind dat geen reden dat ze niet een keertje iets moet proberen. Vooral niet als iedereen zo behulpzaam is en aardig.

Tamara, wel ik mag dat soort types niet. Het: “Ik heb verloren en dus ga ik overal stennis trappen om mijn gelijk te behalen”-typje. Ik vond het echt stom dat ze zich zo gedroeg, dat zij gewoon op het internet dingen neerzette, en dat ze mensen stalkte. Serieus, dat kind krijgt nog een domper als ze zich zo ook op haar 20ste of 30ste nog gedraagt.

Ella was de enige die ik enigszins wel mocht.

Het verhaal liep voor mijn gevoel ook alle kanten op. We hebben aan de ene kant de dansschool, de talentenjacht, en dan gaan ze op kamp en magisch gebeuren daar dingen. Ik vond het een beetje te magisch en hoe alles werd opgelost in het laatste stuk, ik zat gewoon met mijn ogen te rollen. En nee, ik mocht Carlijn nog steeds niet. Zelfs niet na alles.

De illustraties zijn best goed, en daarom geef ik het boek ook 2 sterren in plaats van de 1 ster.

Zou ik dit boek aanraden? Nee, niet echt. Het laat nou niet echt zien hoe je moet omgaan met verlies (Tamara is nou niet echt een voorbeeld die je je kinderen wilt geven) en Goma’s gedrag is ook niet echt leuk en ik kan me voorstellen dat kinderen Goma misschien vreemd vinden. Ze krijgt de kans van haar leven en ze wil niet? Ze heeft geen zin? Ja maar?

2stars