Review for Zomerliefde

Review for Zomerliefde

9789048824243Wow, wat een hopeloos boek was dit. Sorry, echt, ik een romantische zwijmelboek verwacht, maar in plaats daarvan krijg ik afschuwelijke karakters (Marleen, Jessica, Timo en David), een plot van “Ja, hoor, natuurlijk.” en een blurb die dus niet klopt.

Blurb zegt zo mooi dat Madam Lot elke dag naar het zwembad gaat. Wel, na dit boek te hebben gelezen kan ik zeggen dat dit een mooie leugen is om het verhaal wat leuker te laten lijken. Lots vader in de problemen? Is al sinds het begin terwijl Jessica en haar aankomst wat later is. Ook dat laatste stuk is leuk, maar dat gebeurd in deel (dus niet helemaal) aan het einde. Ergggg jammer. Ik keek best wel uit naar dit boek.

Ook de catchphrase aan het einde: “Elk deel gaat over een meisje zoals jij.” Of een love story dat ook jou zou kunnen overkomen. snortNattttuuuuurlijk. Geloof je het zelf?

Trouwens dat plot over die vader vond ik echt niet passen bij het verhaal. In plaats van dat het een zwijmel-zomer-verhaal werd, was het meer een halve Nancy Drew boek. Ik keek echt uit naar de zomer, het zwembad en kijken hoe Lot en haar date samen gingen. Natuurlijk was het wel spannend, maar het paste gewoon niet bij dit soort boeken. Daarin ga je niet dingen als fraude en problemen op werk bespreken.
Niet dat Lot en haar “date” nou veel deden. Ookal waren dat wel de beste stukken van het boek. Om Lot te zien zwijmelen met David en hoe ze echt helemaal stapel op hem is.

Lot is wel een redelijk karakter. Ik vond haar een beetje een dramaqueen soms en ze stak af en toe haar neus in dingen waar ze niet haar neus in moet steken.

Jessica, mijn God, wat een afschuwelijk personage was dat zeg. Ik kan me niet voorstellen hoe iemand daar ooit vrienden mee wilt zijn. Overal een opinie op, en nee, niet eens aardige, gewoon eentje om andere af te fakkelen. Ik mocht haar meteen al niet.

Timo. Bleh bleh bleh. De tweede van de slechte karakters. Ik mocht hem niet, en hoe verder het verhaal ging, en hoe meer we van zijn wanstallige gedrag zagen, hoe minder ik hem mocht.

In het begin mocht ik David wel, maar nu ik het hele boek heb gelezen. Wat een kwal. Wat een achterbakse klojo zeg. Bah, bah en bah.

Een beetje vreemd. Ze heeft haar enkel dus bezeerd en mag niks doen. Magisch maakt ze wel haar kamer schoon, zonder blijkbaar pijn te hebben, maar zodra haar vader terugkomt en ze een klein dansje doet, heeft ze pijn? Um, dit is niet hoe dit werkt. Geloof me, ik heb mijn enkel wel eens bezeerd, en ik weet ook van anderen, en dit is niet hoe dit werkt. Dat enkeltje gaat echt niet eventjes geen pijn meer doen, en als jij 3 uur lang je hele kamer opruimt zal ie echt niet magisch geen pijn doen. If anything, zal ie alleen maar meer pijn doen. En ja, zelfs al zou je rondhopsen op een been en rust nemen op sommige momenten, geloof me, je enkel zal je nog steeds haten met een passie. Zo ja, een beetje vreemd. Of misschien heeft ze wel een mini kamer en kan ze gewoon alles doen zonder te lopen? Ach, wie zal het zeggen.

Het einde? Sorry, maar echt, ik trek hier punten van af. Het hele boek zitten die twee elkaar af te katten, te irriteren en frustreren, maar aan het einde is Lot opeens verliefd? Opeens vindt ze hem toch niet zo vervelend. *lacht en rolt van haar stoel* Ik heb wel eens gehoord van haat dat in liefde veranderd, maar ik vond het totaal niet passen bij dit boek. Vooral omdat het zo heel TOEVALLIG gebeurd aan het einde. En sorry, als je het misschien wil verklaren met: Ja maaar, al dat gebitch is gewoon flirten? Sorry. Maar dat geloof ik totaal en helemaal niet. Er was geen enkele spark. De enige die wat verliefdheid had was Timo, maar ik geloof er niks van dat Lot enigszins iets voor Timo voelde. Ja, haat en een grote portie irritatie, maar meer ook niet. Erg jammer wanneer boeken gaan van: Bleh *insert karakter’s naam*, ik haat hem, hij is vervelend  OMG OMG *insert karakter’s naam* Ik wil je, ik hou van je, zoen me! *snort* Zoo suf.

Dus ja, zoals jullie kunnen lezen zat ik me vreselijk te vervelen en te frustreren over de karakters. Echt razend jammer, ik keek uit naar dit boek, het klonk echt als een leuk boek met lekker veel zomerplezier en zwijmelen. Bleh. Ik kan helaas niet meer geven dan 1 ster.