Review for Sproet, de stoutste pony van stal

Er is een nieuwe pony in de stal! Zijn naam is Sproet.

Ik had best zin in dit boek te lezen, ik hou van paardenboeken. Helaas moet ik zeggen dat ik dit boek toch een beetje teleurstellend vond. Voornamelijk met hoe magisch Anna alles kon. Oh, hey, ik lees dit in een boek/heb het 1 keer gezien en TADAAAAA ik kan het, gewoon zomaar. Nee. Zo werkt dat niet. Zou leuk zijn, maar ja, dan is er ook geen nut aan lessen.

Ook vond ik hoe ze meteen Sproet als de HARE zag erg jammer. Nee, meisje, nee. Hij is van de baas van de manege, en iedereen mag er op. Jij bent niet de eigenaar. En ja, Sproet reageert goed op je, dat is erg leuk, maar dat maakt het niet JOUW pony. Nou vond ik het ook wel erg apart geschreven hoe de andere mensen met Sproet omgingen. Ze behandelden hem niet echt op de manier die ik vaak zie beschreven worden of aangeraden wordt bij nieuwe pony’s. En tja, voor iemand die baas is van een manege had ik toch meer verwacht. Maar ja, waarschijnlijk zo geschreven dat Anna natuurlijk de spotlight krijgt, want kijk eens, zij doet het zo goed… zucht

Een ander dingetje wat ik erg jammer vond, het feit dat Anna altijd zonder helm paardrijdt (wel tot het laatste stukjes). Sorry, maar je bent in een stuk waar niemand is, als je valt, en je landt op je hoofd… En zelfs al zou je bij mensen zijn. ALTIJD EEN HELM OP. Altijd bescherming. Want je kunt echt naar vallen, en ik zou verwachten dat, gegeven wat er met Anna’s moeder is gebeurd, ze dit ook snapt, maar blijkbaar denkt ze beter te zijn dan iedereen. rolt met haar ogen Anna de koningin van de paarden. proest

Ik vond het formaat van het boek, en ook de illustraties wel erg leuk. Dus ja, die redden het boek van een 1 ster, maar meer dan 1.5 ster kan ik niet geven. Heel jammer van de hoofdpersoon, de magische dingen, en hoe mensen Sproet behandelden. Oh en dat einde. Tuurlijk loopt het op die manier. zucht verder