Review for 3PAK 2018

Review for 3PAK 2018

Een nieuwe jongerenweek, een nieuwe 3PAK. Waarschuwing, ik heb niet genoten van dit boek, en ik zal ook niet lief doen in mijn review. Oh, en ik zal, zoals ik wel vaker doe voor boeken die errrrgg teleurstellend zijn, een aantal GIFs gebruiken.

Wederom, zoals ook bij de andere 3PAKs van de vorige jaren, bestaat dit boek uit 3 verhalen. 3 schrijvers vertellen ons een verhaal. Waar ik de eerste 3PAK nog leuk vond, de 2de best teleurstellend, vind ik deze echt waardeloos. De verhalen, vooral verhaal 3, waren gewoon wazig. Dit zou mij als puber niet hebben gemotiveerd om te lezen. Ik was gelukkig al een leesworm en ben altijd een leesworm geweest, maar tijdens mijn pubertijd merkte ik wel dat ik minder plezier had in lezen, wat voornamelijk te doen had met het verplicht lezen van tergende bleh boeken voor Nederlands/Engels. Dit boek had zeker niet geholpen bij mijn gevoelens over lezen toen.

Nou, zullen we maar eens naar de verhalen gaan? En mijn review/rating voor elk?

Verhaal 1: Jaguarman door Raoul de Jong: 2 sterren. Een redelijk OK begin, maar ik vond het toch niet superleuk. De hoofdpersoon was maar een beetje vreemd, ik mocht hem nou niet superveel (vooral omdat hij totaal geen enkel onderzoek leek gedaan te hebben vooraf). Ik vond zijn motieven om naar Suriname te gaan afwisselend dom en best OK. Hij heeft, van wat ik kon zien, drie redenen. OMG ik heb een film gezien als kind (en die was cool en nu wil ik ook avonturiertje zijn), Ik wil Suriname leren kennen (wat dan wel serieus was, gelukkig), en ik heb gewoon zin in een avontuurtje (al heeft hij deze meer gezegd om zijn pa te remmen, maar ik had liever gezien dat hij eerlijk was). Ik had ook iets meer willen zien van de klik die onze hoofdpersoon had met de knappe jongen waar hij mee op reis ging door de jungle (een beetje romantiek in de jungle, oh ja!). En ik lag dubbel dat hij dacht dat tigri = tijger.
Het einde was wel leuk, maar ik vond het wel jammer dat we dus dat dier tot die tijd niet een keer zagen.

Mijn reactie bij dit verhaal in GIFs:

Verhaal 2: De Auditie (na een vet traumatische gebeurtenis) door Nhung Dam: 0 sterren. Tja, sorry hoor, maar ik vond Nine maar een vervelend, stom wicht. Constant zeiken en zeuren en klagen en gaan over en over en over en over hetzelfde gedoe. Echt, mijn hemel ik moest echt moeite doen om niet hier, bij dit verhaal, al het boek weg te gooien (en normaal gooi ik niet met boeken). Ik lag af en toe bijna te slapen.
Wat er met haar broer is gebeurd? Tja, sorry, um, het ligt waarschijnlijk aan de schrijfwijze, maar ik moest wel even lachen. Heel slecht, ik weet het, maar als dit is hoe je de dood van iemand beschrijft: “opbranden als een fokking kaars.” dan kan ik niet helpen om te lachen.
Freddy (of Ferry Boot, arm kind) was gewoon ook dom dat ie zo met benzine omging. Sorry hoor, maar je weet toch, in ieder geval als je bijna 18 bent, hoe benzine werkt? Of niet dan? En dan is er de auditie, denkt ze nou echt dat ze, op de manier dat zij auditie doet, aangenomen wordt? Ik vond ook haar gedachtes over de andere deelnemers gewoon walgelijk. Moet je nou zo gemeen doen? Kun je niet eens wat aardiger doen. Was je al zo voordat Freddy doodging? Of was het gewoon een reactie op dat Freddy dood is gegaan? In ga uit van het eerste.
En vet traumatisch? Sorry, maar dat klinkt gewoon zo hilarisch want ik gebruik vet in de positieve zin. Dat is vet cool, of dat is een vet boek.